„Internet fără filtre” cu modelul Valeria Lungu

„Internet fără filtre” cu modelul Valeria Lungu

Valeria Lungu

Câți oare dintre noi pot recunoaște că sunt dependeți de rețelele sociale? Câți dintre noi înțeleg faptul că suntem activi mai mult pe facebook decât în viața reală? Câți dintre noi cunosc care sunt riscurile rețelelor aparent inofensive? Despre toate aceste lucruri ne-a vorbit modela și actrița în devenire – Valeria Lungu, dar și ne-a demonstrat că pozele fără efecte au farmecul lor aparte!

– Valeria, am observat că tu ești o persoană foarte activă pe instagram și facebook. Cum crezi acest lucru se răsfrânge pozitiv asupra vieții tale? 

De când am plecat de acasă, am început să petrec tot mai mult timp pe rețelele sociale, vorbeam cu prietenii, postam des poze și așteptam comentarii, iar toate astea le făceam ca să nu mă simt singură la început. După ceva timp în București mi-am dat seama că unica soluție de promovare pentru mine ca model este facebookul. Și astfel am început să postez multe lucrări pe intagram și facebook, ca să mă observe mai mulți oameni și spre surprinderea mea a funcționat … Datorită activității mele zilnice pe facebook am început a primi mai multe propuneri de colaborare ca model. Deci până într-un final nu cred că s-a răsfrâns negativ asupra mea faptul că sunt foarte activă pe facebook și instagram. Rețelele sociale m-au ajutat  nu numai cu job-ul, dar și să-mi păstrez prietenii aproape, chiar dacă nu mai stau în Chișinău.Valeria Lungu

 – Studiile au demonstrat că rețelele sociale afectează comportamentul uman (devin narcișiști, își petrec tot timpul liber pe net, devin mai bolnăvicioși, iar copii înregistrează note mai mici la școală/universitate). Tu ce părere ai despre acest fapt?

– Din  propria experiență aș putea spune că eu personal am fost afectată de rețelele sociale în perioada când învățam la liceu. Pentru mine era mult mai important să mă împrietenesc cu cineva pe facebook decât să îmi fac temele la mate, de ex. Acum pot spune că noi oamenii am uitat să ieșim simplu  în parc ca să ne plimbăm, nu să facem poze.. Iar copiii nu se mai joacă pe afară așa cum o făceam noi,  chiar dacă ies în curte la joacă tot cu nasul în telefon îi vezi, ceea ce e foarte rău. Copilăria mea fără net a fost superbă, când eram la țară și făceam din castravete – telefon și din porumb – păpușă (zâmbește). Acum poți vedea copii și de 2 ani, care stau cu telefonul în mână. Problema generală este că nu mai avem viață perosonală … tot ce facem postăm pe facebook, instagram și snapchat, iar copiii nu au parte de o copilărie adevărată.

– Enumeră 3 avantaje și 3 dezavantaje ale rețelelor sociale.

Avantaje :

– Pentru mine unul din primele avantaje este publicitatea. Atunci când am ajuns în București, nu știam pe nimeni, nu știam de unde să o apuc și cu ce să  îmi ocup timpul liber. Și așa am început să caut locuri vacante, propuneri și castinguri pe internet.

Încă unul din avantaje, cred eu că este posibilitatea de a fi la curent cu tot ce se întâmplă în viața oamenilor pe care îi admiri.

Datorită rețelelor sociale putem să menținem legătura cu oamenii ce ne-am împrietenit și nu putem ajunge acolo unde ei ei locuiesc.

Dezavantaje :

– Pierzi foarte mult timp într-un mediu, care el pur și simplu nu este real, care ulterior creează dependență. În fiecare dimineață când mă trezesc i-au telefonul și mă uit pe facebook, în loc să mă uit pe geam și să mă bucur de încă o dimineață frumoasă.

Comentariile negative care vin de la persoanele necunoscute.

Viața ta personală devine una publică. Și trebuie să știți – cu cât mai mulți oameni vă urmăresc, cu atât mai atenți trebuie să fiți  la ceea ce postați.Valeria Lungu

 – E adevărat că în timp ce prietenii pe facebook se înmulțesc, prietenii din viața reală se împuținează? 

– Prietenii virtuali nu mi-au afectat niciodată prietenii din viața reală. Am avut mereu grijă de persoanele care îmi sunt aproape și am încercat să le ofer mereu atenția cuvenită. E adevarat că uneori ai impresia că aprecierile prietenilor virtuali  sunt mai bune decât critica persoanelor apropiate. Însă sper din tot sufletul să nu cad în plasa facebook-ului și să mă orbească comentariile virtuale.

 – Pentru tine contează câte like-uri aduni pe facebook și instagram?

– Sincer ? Da! Like-urile sunt ca drogurile, vrei mai multe și mai multe, vrei să fii apreciată, adorată  și urmarită. Uneori chiar și mă uit cine îmi apreciază pozele sau postările pe care le fac. Sunt curioasă de felul meu. Sunt mai atentă la like-uri,  atunci când postez o poză de la un shooting, îmi place să urmăresc reacția oamenilor și  să înțeleg dacă le place munca mea sau trebuie să mai lucrez la aspectul meu.Valeria Lungu

 – Ai foarte multe aprecieri pe facebook, cum crezi drept consecință a apărut sentimentul de narcisism?

– Sunt narcisistă și fără rețelele sociale. Îmi plac aprecierile și sunt o cerșetoare de complimente. Să știți că nu mă mândresc deloc cu acest fapt, dar asta este realitatea. Nu e vina mea ca m-a făcut mama frumoasă (zâmbește) și îi mulțumesc pentru acest lucru. E normal să fii narcisist atunci când arăți bine, ai grijă de tine, iar oamenii din jurul tău te apreciază pentru acest fapt.

 – Ai putea renunța la rețelele sociale măcar pentru o săptămână? 

– Am tot încercat  de câteva ori să mă dezactivez de pe facebook, dar încercarea mea a eșuat din păcate. Oficial mă declar că sunt dependentă de rețelele sociale. Lucrul meu este într-o strânsă legătură cu internetul și astfel trebuie să fiu mereu On. Trebuie eu să fiu prima care vede un casting sau un job, ce mă avantajează. Unicul lucru de care sunt mândră  este faptul că nu am intrat pe internet atunci când am plecat la mare și m-am bucurat din plin de soare și de muzica valurilor. Am petrecut mai mult timp cu oamenii de lângă mine, decât cu persoanele virtuale. Și am ajuns la concluzia că de fiecare dată când voi pleca în vacanță voi lăsa telefonul acasă.

 – Ce sfat ai pentru cei dependenți de mediul virtual?

– Decât să pierdeți timpul răsfoind wall-ul de pe facebook sau instagram mai bine citiți o carte, la sigur veți învăța mai multe lucruri utile dintro carte decât de pe wall-ul rețelelor sociale. Avem o șansă să savurăm viața, nu o irosiți în zadar pe lucrurile care defapt ele nu contează.Valeria Lungu

Autoare: Sabina Hirianov

Sursa foto: Arhiva personală

Sursa: everydayjournalism.md

– See more at: http://everydayjournalism.md/internet-fara-filtre-cu-modelul-valeria-lungu/#sthash.lCVTsDxq.dpuf

Lasă un comentariu